​Pris för bästa monter på Näringslivsdagen!

Näringslivsdagen i Karlskrona 13-14 oktober besöktes av 3.700 personer. Totalt fanns 124 utställare på plats. Pris för bästa monter fick Infab.

Juryn gav följande motivering: 

En mycket tydlig och transparent monter, med tydligt och lättförståeligt budskap. Något för alla sinnen. Monter i färg som en citrusfrukt och med en ljuvlig doft. 

Juryn bestod av: 

  • Camilla Sjöberg, vd Förlag AB Albinsson & Sjöberg/vice ordförande KFH 
  • Carl-Martin Lanér, kommundirektör Karlskrona kommun 
  • Magnus Arvidsson, Media Coordinator Roxtec International 
  • Mikael Jansson, vd Fairlink 

Monter genomsyrades av vårt varumärke och affärsidé på flera olika sätt. Vår position är Vägledande kommunikation. Rubriken i montern lydde: ”Varje dag fattar du 35 000 beslut. Vi är kommunikationsbyrån som underlättar några av dem.” En tv i bakgrunden visade ett bildspel med utmaningar och lösningar inom Vägledande kommunikation.

Vår färg är signalgul. Montern var såklart i denna färg. Vi bjöd på knallgula macarons som gick åt som smör i solsken. Samma sak gällde de gula tygpåsar som vi delade ut. Dessutom bjöd vi på kaffe från en Nespressomaskin.

Fler än 100 personer deltog i vår dofttävling om att länka ihop dofter med de fyra städer där Infab har kontor: Malmö (falafel), Helsingborg (kaffe från Zoegas), Kristianstad (äpple) och Karlskrona (tång). Vägledande kommunikation fungerade som hjälp på traven i form av livlinor på 3, 2 respektive 1 poäng.

Vinnaren får 5 000 kronor att ge till valfritt välgörande ändamål.

Ska du ställa ut på mässa och behöver hjälp med monterdesign och idé på innehåll? Kontakta lina.andreasson@infab.nu.