Kvinnojourens rekordstora kampanj - #jagser

”Jag ser”. Det är budskapet som kommer spridas under den tolv veckor långa kampanjen. De 24 ambassadörerna är såväl lokala engagerade personer, som yrkesprofessionella och rikskända artister.

#jagser är den rekordstora kampanjen för utsatta kvinnor och barn framtagen av Infab i sammarbete med Kvinnojouren Karlskrona.

Från vanliga medmänniskor till rikskända artister. I Kvinnojouren Karlskronas nya kampanj deltar rekordmånga ambassadörer, hela 24 stycken. Alla lyfter olika ämnen men med samma mål – mäns våld mot kvinnor och barn måste stoppas.

Skådespelerskan Katarina Ewerlöf är en av de som inleder kampanjen. För henne är det självklart att visa sitt stöd och engagemang.
– Jag är stolt och tacksam över att få vara en del av den här viktiga kampanjen. Efter metoo-upproret är det viktigt att vi fortsätter att jobba med de här frågorna. Det är slut med tystnaden. Ingen ska komma undan med ett kvinnokränkande beteende, säger Katarina Ewerlöf.

Varannan vecka presenteras nya ambassadörer som får förmedla sitt budskap genom filmer, sociala medier, annonser och event. Ämnena berör på olika sätt mäns våld mot kvinnor, barns utsatthet och skadliga strukturer i samhället.
– Budskapet ”Jag ser” betyder mer än att bara se det som sker. Det är allas ansvar att visa omtanke och civilkurage genom att våga se, fråga och agera. Vi måste alla ta ställning om vi ska kunna stoppa allvarliga brott och skapa förändring och jämställdhet i samhället. Vi hoppas att så många som möjligt ställer sig bakom vårt budskap, säger Ulrika Bodin, verksamhetsansvarig på Kvinnojouren Karlskrona.

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån Infab Kommunikation, som även tidigare samarbetat med Kvinnojouren Karlskrona.
– Det här är en viktig fråga som vi på Infab helhjärtat stöder. Vi ser att den tidigare kampanjen gjorde skillnad och att den fick ett enormt gensvar runt om i hela landet. Vi lanserar nu en kraftfull kampanj som belyser samhällsproblematiken ur en mängd olika perspektiv, med en personlig och enormt känslomässig prägel. Vi måste alla se och agera, säger Elin Malmhult, kundansvarig på Infab Kommunikation.

Kampanjen avslutas med ett stort evenemang på internationella kvinnodagen den 8 mars.

För mer information om kampanjen: Klicka här