Flygande premiär för nytt kommunikationskoncept

”Vi gör det med hjärta”. Så lyder budskapet för Ronneby kommuns nya kommunikationskoncept. Med en bred kampanj där medarbetarnas egna berättelser står i centrum ska kommunens arbetsgivarvarumärke stärkas. Det nya konceptet är framtaget av Infab och hade premiär under Försvarsmaktens Flygdag. Där presenterades det tillsammans med övrig kommunal verksamhet i en 150 kvadratmeter stor monter.

Infab har tillsammans med Ronneby kommun tagit fram kommunikationskonceptet som innefattar bland annat idé, copy, bildmanér, medarbetarfilmer, material till annonser, platsannonser och inlägg i sociala medier samt utställningsmaterial. Genom budskapet ”Vi gör det med hjärta” lyfts medarbetarnas engagemang och vilja att ge invånarna så bra service som möjligt tillsammans med Ronneby kommuns tydliga fokus på hållbarhet.

Kommunikationskonceptet lanserades under Försvarsmaktens Flygdag på F17 i Kallinge, med över 31 000 besökare. Till detta hade Infab tagit fram en 150 kvadratmeter stor monter som rymde Ronneby kommun, Ronnebyhus, Visit Ronneby, Växtkraft Ronneby och Ronneby kommuns utbildningsförvaltning samt en stor målarvägg som snabbt blev populär bland de yngre besökarna. Under evenemanget premiärvisades de fyra första medarbetarfilmerna på stora bildskärmar inne på området. Kommunikationskonceptet ”Vi gör det med hjärta” fortsätter nu att spridas i olika kanaler och det planeras för ytterligare medarbetarfilmer.

Vill du veta mer? Kontakta ansvarig projektledare Annica Lagergren via mail annica.lagergren@infab.nu eller telefon 0767-606 375.