Helhetslösning


Olika varumärken. Skilda målgrupper. Produkter med specifika egenskaper.

Läs mer Pil ner

Kund: Hilding

Helhetslösningar för fyra varumärken

Olika varumärken. Skilda målgrupper. Produkter med specifika egenskaper. Sängtillverkaren Hilding Anders Swedens stora utmaning är att få alla delar av kommunikationen att hänga ihop. Uppdraget gick till Infab.

Utmaning

Hilding Anders Sweden har flera av landets starkaste sängvarumärken i sin portfölj. Företagets varumärken vänder sig till olika kundgrupper och erbjuder specifika egenskaper, skilda prislägen och unika funktioner.

Varje varumärke har en egen positionering som tydligt ska framgå i kommunikationen, samtidigt som synergieffekter ska tas tillvara för att skapa rationell och effektiv kommunikation.

Utmaningen är att få alla delar i kommunikationen att samspela, att kontinuerligt lyfta och vårda varumärkena samt slå vakt om deras positioner – samtidigt som försäljningen drivs med kampanjer och erbjudanden.

Lösning

Hilding Anders Sweden har gett Infab ett helhetsuppdrag. Det innefattar lösningar för alla delar av kommunikationen för de fyra varumärkena Hilding, Ekens, Stjärnbädden och Curem.

Under 2015 finslipades bland annat positionering, grafisk form och kommunikation för varumärket Hilding. Det resulterade i en ny webbplats, flera kampanjer, nytt butiksmaterial och en vässad katalog.

En omfattande översyn av sökmarknadsföringen ledde till rejäla ökningar av både klick och kvalitetspoäng på Google AdWords. Dessutom gjorde inspirerande tv-reklam att trafiken på webbplatsen ökade kraftigt. Därmed stärkte varumärket Hilding ytterligare sin position på den svenska sängmarknaden.

Se reklamfilm på TV4Play