Reklamfilm


Reklamfilm öppnade Karlskronahems kampanj.

Läs mer Pil ner

Kund: Karlskronahem

Uppdrag

Fram till 2020 ska Karlskronahem bygga 400 nya bostäder på flera olika platser i Karlskrona. Ett stort, viktigt och stolt uppdrag som ska kommuniceras under hela byggtiden. Utmaningen är att tydliggöra och visualisera satsningen på flera plan, skapa nyfikenhet och säkerställa kommuninvånarnas intresse genom hela processen.

Lösning

Infab satte ett kommunikationskoncept för kampanjen 400 nya Karlskronahem. Konceptet delades upp i två delar – en mer strategisk och varumärkesbyggande riktad till medborgare i stort, och en mer områdesspecifik med potentiella blivande hyresgäster som primär målgrupp.

Reklamfilmen, som är en del i den övergripande kampanjen 400 nya Karlskronahem, spelades in på Klockarebacken i Nättraby utanför Karlskrona, och blev det första tydliga resultatet som sprang ur konceptet. Klockarebacken exemplifierar ett av de områden som kommer att ge plats åt 400 nya Karlskronahem. Storylinen beskriver illustrativt processen när Karlskronahem letar efter platser och bygger bostäder, samtidigt som vi får följa ett ungt par som drömmer om sitt nästa hem. Reklamfilmen rullade på biodukarna i Karlskrona under våren 2017.

Att kommunicera med film har stora fördelar – inte minst när varumärket vänder sig till en publik som är mer van vid att ta till sig information via rörlig bild än med skriven text. Reklamfilmen är en viktig pusselbit i vårt befintliga arbete med att stärka Karlskronahem som varumärke.