Kampanj


Barnkalas med skattjakt - Kalasjakten.

Läs mer Pil ner

Kund: Kronfågel

Barnkalas med skattjakt - Kalasjakten

Bakgrund

Kronfågel har lanserat kycklingpinnar som ett naturligt alternativ till fiskpinnar. Infab fick i uppdrag att utforma en webbkampanj för att öka kännedomen om, och skapa positiva attityder till, den nya produkten hos barnfamiljer som vill ha enkel, nyttig och lättlagad mat. Temat var Barnkalas.
 

Lösning

I uppdraget ingick att utforma en kampanjidé enligt Kronfågels grafiska manér, skapa material till hemsidan i form av banners samt ta fram material med information om tävlingen till förstasidan och undersidorna. Banners till sociala medier och nyhetsbrev ingick också.
 
Skattjakten går ut på att hitta gömda kycklingpinnar i utvalda bilder på Kronfågels hemsida. Varje bild har ett ord i kommentaren. När den tävlande har hittat bilderna där kycklingpinnarna gömmer sig ska han eller hon samla ihop orden och sätta ihop dem till en mening. Därefter registreras meningen i ett formulär tillsammans med en motivering om varför just den tävlande ska vinna. Varje månad presenteras nya vinnare. Vinsten är ett kalaskit.