Eventkoncept


Take over av arena

Kund: Länsförsäkringar och IFK Kristianstad

Uppdrag

Den 7 november ägde en av Länsförsäkringars fullmäktigeval rum. I samband med detta bjöd de in de involverade till en av de populära handbollsmatcherna med klubben IFK Kristianstad på Kristianstad Arena. För att göra kvällen extra speciell gjorde Länsförsäkringar ett gästspel på arenan – en så kallad ”Take over”. Infab fick uppdraget att ta fram ett koncept för hur Take overn skulle se ut och fungera under kvällen. Målet var att skapa känslan av att Länsförsäkringar är ett företag som är lokala och närvarande i staden de verkar i.

Lösning

Infab tog fram ett koncept för hur arenan skulle kläs i Länsförsäkringar färger och budskap. Beachflaggor, rollups och en 14 meter lång vepa mötte spelare, publik och vip-gäster som kom till arenan. Pratbubblor som förmedlade Länsförsäkringars tjänster sattes upp i hela lokalen. Trappstegen stripades och uppmuntrade besökarna att ”Ta steget och bli Guldkund”. Cheerleading laget Starlight Cheer kläddes med Länsförsäkringars logga på ryggen och fick pompoms i vitt, blått och rött. Infab producerade också en animerad film som spelades på jumbotronen. Den var kopplad till en tävling och en särskilt framtagen hemsida där besökarna skulle gissa antalet bollar som gick i mål. Vinsten var en matchtröja signerad av spelarna i Kristianstads IFK. Tävlingen marknadsfördes även på Länsförsäkringars sociala kanaler.
Take overn blev en succé. Både arrangörerna från Kristianstad Arena och Länsförsäkringar var nöjda.