Varumärkesfilm


80 års historia på under 2 minuter

Kund: Hilding Anders

Uppdrag

Varumärket Ekens fyllde 80 år och det skulle självklart firas. I samband med firandet ville Hilding Anders ta fram en jubileumsfilm som beskriver Ekens anrika historia, utveckling och expertis som bygger på svenska hantverkstraditioner. Filmen skulle visas på Ekens webbplats under hela jubileumsperioden 2018–2019.

Lösning

Infab tog fram idé och koncept för filmen som godkändes av kunden. Sedan startade ett grundlig researcharbete för att få fram Ekens historia och kampanjmaterial som använts genom åren. Därefter kunde storyboard, manus och visuellt manér tas fram. Kampanjbilderna retuscherades och illustrationer skapades som sedan animerades till en sammanhängande film med ljudspår och musik. Filmen blev en succé och mötte kundens förväntningar. Den spelades på deras webbplats som planerat och Hilding Anders valde även att spela upp den i butik hos Ekens återförsäljare.