Med 27 nya fjällbutiker har Svenska Turistföreningen gjort den svenska fjällen tillgänglig för fler. Butikerna är utformade på ett hållbart sätt och sortimentet har varit mycket uppskattat. Alltför uppskattat har det visat sig. Ökade transportbehov och en problematisk hantering av avfall gjorde att man ville uppmuntra till mer hållbara fjällvanor. Lösningen blev en inspirationskampanj med tips och råd som kan spara både plånbok och natur.
Svenska turistföreningen
Skyddad fjällvärld
När fler och fler drar till fjälls ökar trycket på naturen. Svenska Turistföreningen bad oss om ett koncept för att minska nedskräpning och annat otyg. Receptet blev Fjällen forever – en kampanj med hållbara godsaker snarare än pekpinnar. För vem har inte cravings även på fjället?
Med 27 nya fjällbutiker har Svenska Turistföreningen gjort den svenska fjällen tillgänglig för fler. Butikerna är utformade på ett hållbart sätt och sortimentet har varit mycket uppskattat. Alltför uppskattat har det visat sig. Ökade transportbehov och en problematisk hantering av avfall gjorde att man ville uppmuntra till mer hållbara fjällvanor. Lösningen blev en inspirationskampanj med tips och råd som kan spara både plånbok och natur.